'bukalah jendela hatimu'

installing iman....please wait

Saturday, November 12, 2011

'hamba' dan hidayah...

tatkala hidayah menjelma dalam kehidupan seorang 'hamba',pasti hidupnya rasa terbimbing dan di pandu ke arah kebaikan.dirinya pula akan terasa nikmat beribadah kepada yang memberikan nikmat kepadanya.
namun,adakah iman akan teruji tanpa ujian...terasa dalam diri,kadangkala hidayah itu datang dan kadangkala pergi meninggalkan 'hamba' keseorangan.


mungkin juga hidayah itu sentiasa ada di situ,x kemana-mana pun,namun 'hamba' yang terhijab dan terhalang untuk melihat hidayah itu lantas memanggil-manggilnya masuk dalam diri 'hamba' dek kerana dosa-dosa yang telah dibuat....terhalang kerana terlalu banyak titik hitam dalam hati....

sedangkan hidayah x suka tempat  yang dia nak masuk gelap ja...kotor ja...busuk ja...lambat laun dia akan panggil iman bersama-samanya untuk keluar dari diri 'hamba'..sebab iman pun x tahan lama-lama kena duk dalam tempat macam tu..

namun,hidayah ni sentiasa berniat baik...ada ruang yg dia boleh masuk dalam diri 'hamba',dia akan cuba masuk,itupun kalau 'hamba' tu terasa nak cari hidayah nak minta bantuan tuk membersihkan titik-titik hitam yang ada.

hidayah x boleh buat keputusan sendiri..sebab dia ada tuan yang akan gerakkan dia untuk masuk ke dalam kehidupan 'hamba'...jadi,'hamba' kalau nak hidayah kenala minta sungguh-sungguh kat tuan kepada hidayah...

No comments:

Post a Comment